17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر

admeeqwn

17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر
نکات مهم در بازاریابی محتوا
خواندن 15 دقیقه
17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر
در این مقاله قصد دارم یک فهرست جامع درباره نکات بازاریابی محتوایی را برایتان معرفی کنم. آموزش سئو اینستاگرام در حقیقت این ها همان استراتژی هایی هستند که بازدید ماهانه وبلاگ مرا به ۳۰۰۰۰۰ رساندند.

بازدید ماهانه وبلاگ
فهرست محتوا [hide]

1 بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر
1.1 1. پست های«این یا آن» را منتشر کنید (پست های X در برابر Y را منتشر کنید)
1.2 2. در ایمیل های ارسالی به مخاطب، به پروفایل رسانه های اجتماعی خود لینک دهید
1.3 3. از ابزار Animalz Revive استفاده کنید
1.4 4. از فرمول PBC استفاده کنید
1.5 5. پست های قدرتمند منتشر کنید
1.6 6. درباره موضوعات ترند حرف بزنید و محتوا بنویسید
1.7 7. محتوای بومی را با اشتراک گذاری اجتماعی همراه کنید
1.8 8. از پست های قفل شده استفاده کنید
1.9 9. در آدرس تان از کلمات کلیدی هم استفاده کنید
1.10 10. برش های بیشتری به محتوای ویدئویی تان اضافه کنید
1.11 12. برای کلمات کلیدی که هنوز کسی به فکرش نیفتاده، محتوایتان را بهینه سازی کنید
1.12 13. از قالب پست های وبلاگی استفاده کنید
1.13 14. از عناوین احساسی غافل نشوید
1.14 15. مقاله تان را حول کلمه کلیدی مربوط به برند بهینه کنید
1.15 16. در ویدئوهای یوتیوبی خود داستان های مرتبطی بگویید
1.16 17. متا دیسکرپشن های جذاب بنویسید
1.16.1 نکته 1: رقبای خود را مهندسی معکوس کنید
1.16.2 نکته دوم: صفحات آماری ایجاد کنید
1.17 نظر شما چست ؟
بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر
پس اگر شما هم برای محتوایی که روی سایتتان منتشر می کنید به ترافیک بیشتری نیاز دارید قطعاً عاشق این نکات، تکنیک ها و استراتژی ها خواهید شد.

1. پست های«این یا آن» را منتشر کنید (پست های X در برابر Y را منتشر کنید)
اجازه دهید بگویم منظورم از این نوع پست چیست:

Convertkit یا میل چیمپ
رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم غذایی سرخپوشان
UberEats در برابر Postmates
این نوع پست ها برای جذب ترافیک به سمت سایت عالی هستند و نتایج خوبی برایتان به ارمغان می آورند. حتما از خودتان می پرسید چرا؟

اول اینکه کلیدواژه این یا آن، رقابت سئویی زیادی نخواهد داشت. به عنوان مثال من اخیرا پستی درباره « ابزار Ahref یا semrush » منتشر کرده ام که رقابت زیادی حول و حوش آن وجود ندارد.
پستی درباره « ابزار Ahref یا semrush »
این پست در عرض چند هفته به نتایج بالای گوگل رسید.

جایگاه پست ابزار Ahref یا Semrush
ثانیاً افرادی که به دنبال کلیدواژه X یا Y یا همان این یا آن هستند، دوست دارند پیشرفت کنند و حرفه ای تر شوند . بیایید این موضوع را با یک مثال ساده بررسی کنیم. فردی که در گوگل دنبال عبارت ابزار Ahref یا semrush می گردد در حال حاضر اطلاعات خوبی درباره سئو دارد و می خواهد با بهترین ابزارهای موجود کار کند. به همین خاطر است که CPC چنین کلیدواژه هایی بسیار بالاست.

آمار CPC
2. در ایمیل های ارسالی به مخاطب، به پروفایل رسانه های اجتماعی خود لینک دهید
این موضوع به شما کمک می کند از ایمیل هایی که ارسال می کنید پاسخ بیشتری بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن لینک پروفایل رسانه اجتماعی به امضای ایمیل تان است. همین!

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
روش های زیادی هست که از این روش پشتیبانی می کند. وقتی با Pitchbox بیش از 10 میلیون ایمیل دسترسی به مخاطب را تجزیه و تحلیل می کردیم به این نتیجه رسیدیم که لینک پروفایل رسانه های اجتماعی، نرخ پاسخ دهی به ایمیل ها را تا 9 درصد افزایش می دهد.

نرخ بازخورد از شبکه های اجتماعی
همچنین داده های موجود نشان داد اضافه کردن لینک به پروفایل اینستاگرام تاثیر زیادی دارد .

نرخ بازخورد از اینستاگرام
3. از ابزار Animalz Revive استفاده کنید
من با به روزرسانی یک مطلب قدیمی توانستم ترافیک طبیعی سایتم را تا ۲۵۰ درصد افزایش دهم.

تغییر امار لندینگ پیج
حالا سوال اینجاست که چگونه می توان فهمید چه پستی را باید انتخاب کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید از ابزار Animalz Revive استفاده کنید.

ابزار Animalz Revive
این ابزار از گوگل آنالیتیکس برای یافتن صفحاتی استفاده می کند که ترافیکشان در حال افت است.

آمار صفحاتی که در حال افت هستند
بعد از پیدا کردن این صفحات دو گزینه پیش رو دارید: می توانید پست تان را به روز کنید و تغییر دهید و یک پست جدید منتشر کنید. به عنوان مثال ما هر سال در ماه نوامبر پست مرتبط با راهنمای سئو در سال جاری را آپدیت می کنیم.

به روزرسانی پست های قدیمی
گزینه دومی که پیش رو دارید این است که به صورت جزئی پست تان را به روز کنید. سال گذشته ما یکی از پست های خود را کمی تغییر دادیم.

تغییرات جزئی در پست های قبلی
همین به روزرسانی ساده ترافیکمان از موتورهای جستجو را تا 17.68 درصد افزایش داد.

افزایش ترافیک در موتورهای جستجو
4. از فرمول PBC استفاده کنید
مقدمه ای که برای مقاله هایتان می نویسید بسیار موثرند. این ها اولین چیزی هستند که مخاطب مطالعه اش می کند. متاسفانه بیشتر پست های وبلاگی مقدمه ای طولانی دارند.

مقدمه ی مطالب بلاگ
به همین خاطر فرمولی برای نوشتن مقدمه های کوتاه تر ایجاد کرده ام که خیلی خوب کار می کند. این فرمول همان فرمول PBC است.

فرمول PBC
بیایید اجزای این فرمول را یک به یک با هم بررسی کنیم. در ابتدا باید ببینید محتوایی که تولید کرده اید درباره چه چیزی است. این مرحله همان مرحله پیش نمایش یا Preview کردن پست است.

پیش نمایش مقاله
سپس باید درباره مزایایی که افراد از خواندن مطلب تان به دست می آورند فکر کنید. این گام همان بیان تناسب محتوا است.

مزایای مقاله
در گام سوم باید یک کال تو اکشن(Call to action) یا همان فراخوان اقدام به عمل در آن بگنجانید.

داشتن کال تو اکشن در مقاله
5. پست های قدرتمند منتشر کنید
وقتی داشتیم با BuzzSumo بیش از یک میلیارد مقاله را تجزیه و تحلیل می کردیم به نتیجه جالبی رسیدیم: یک سری مقاله قدرتمند اکثریت قریب به اتفاق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به ارمغان آورده بودند.

پست های قدرتمند
داده های ما نشان داد که 1.3 درصد مقالات مسئول 50 درصد اشتراک های رسانه های اجتماعی هستند. من به این مقالات، مقالات قدرتمند می گویم. هیچ فرمولی برای ایجاد محتوایی که به شدت به اشتراک گذاشته شود وجود ندارد. اگر وجود داشت که همه از آن فرمول استفاده می کردند! اما وقتی یک پست قدرتمند منتشر می کنید می توانید تعداد افرادی که آن را به اشتراک می گذارند افزایش دهید. به عنوان مثال ما اخیرا پستی قدرتمند با عنوان «چگونه یک پست وبلاگی بنویسیم: یک راهنمای کامل» منتشر کردیم.

مقالات جامع
بیش از 50 ساعت بر روی این مقاله کار کردیم:

20 ساعت برای نوشتن مقاله
15ساعت برای طراحی عکس ها و عناصر بصری
10 ساعت برای گرفتن و ویرایش اسکرین شات
5 ساعت برای کدنویسی و پیکربندی صفحه
اما در نهایت کار سخت ما جواب داد. این پست قدرتمند ۱۰۵۰۰ بازدیدکننده در هفته برایمان به ارمغان آورد.

تغییر آمار در لندینگ پیج
بیشتر این بازدیدکننده ها مطلب ما را بر روی توییتر، فیس بوک و لینکدین به اشتراک گذاشتند.

آمار اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
در حقیقت همین یک پست بیش از ۵۴۰۰ اشتراک در رسانه های اجتماعی به وجود آورد.

آمار مشترکین در شبکه های مجازی

6. درباره موضوعات ترند حرف بزنید و محتوا بنویسید
بیایید این موضوع را با هم مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر موضوعاتی که شما برای وبلاگ یا سایتتان می نویسید بسیار رقابتی هستند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی« بررسی سئوی سایت» را در نظر بگیرید. بر اساس بررسی های سایت AHREF این کلیدواژه هر ماه تنها ۹۰ جستجو دارد.

تعداد جستجو کلیدواژه هر ماه در سایت ahref
سختی رتبه بندی برای آن هم حدود ۸۶ است.

میزان سختی کلیدواژه
همین مورد در بیشتر موضوعاتی که شما برای وبلاگ تان انتخاب می کنید وجود دارد. زمانی که می خواهید درباره موضوعی بنویسید حتما متوجه می شوید که خیلی ها درباره اش از قبل مطلب نوشته اند. شاید از خودتان بپرسید راه حل چیست؟ خوب درباره موضوعات ترند بنویسید. موضوعات ترند موضوعات محبوبی هستند که بسیار رقابتی نیستند. برای یافتن این موضوعات توصیه می کنم سری به سایت ExplodingTopics.com بزنید.

سایت ExplodingTopics.com
این ابزار فهرستی از موضوعات در حال رشد در ۲۹ طبقه بندی مختلف را در اختیارتان قرار می دهد.

موضوعات در حال رشد در سایت ExplodingTopics.com
به کمک این روش قبل از اینکه کسی بتواند موضوعات ترند را پوشش دهد می توانید ترافیک بگیرید.

7. محتوای بومی را با اشتراک گذاری اجتماعی همراه کنید
شاید شنیده باشید که می گویند محتوای تولیدی تان را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید تا بتوانید از موقعیت این شبکه ها برای بازاریابی محتوایی تان بهره ببرید. واقعیت این است که دیگر این ترفند نمی تواند زیاد کمکتان کند. این روزها بیشتر الگوریتم های رسانه اجتماعی مثل فیس بوک پست هایی که خارج از پلتفرم شان هستند را زیر پست های دیگر دفن می کنند.

اشتراک گذاری محتوای بومی
اگرچه برای مقابله با این مشکل یک روش قطعی وجود ندارد اما من به روشی رسیدم که می تواند تا حدودی مفید باشد:

با لینک تان محتوای بومی را هم ارسال کنید.

بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. من همیشه عنوان پست وبلاگی و لینک آن را در رسانه های اجتماعی منتشر می کردم.

انتشار عنوان پست وبلاگی و لینک آن را در رسانه های اجتماعی
همین امر باعث می شد پستم دیده نشود. حالا کمی محتوای خاص برای آن رسانه اجتماعی می نویسم و در کنار آن، پست خودم را هم نشان می دهم. این محتوای بومی به الگوریتم های رسانه اجتماعی می گوید من به دنبال تعامل و ایجاد ارزش هستم.

بعد از اینکه این پست در پلتفرم مربوطه منتشر شد و توسعه یافت چیزی که می خواستید( ترافیک بیشتر به سمت وبلاگ) را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال یک پست لینکدین بیش از ۴۱ هزار بار دیده شده است.

آمار بازدید لینکدین
شاید به این خاطر باشد که من فقط به سایتم لینک نمی دهم بلکه در پستم محتوای ارزشمند هم ارسال می کنم.

محتوای ارزشمند در لینکدین
8. از پست های قفل شده استفاده کنید
شاید متوجه شده باشید که در برخی سایت ها بعضی از مطالب به شکل قفل شده هستند.

پست های قفل شده در وبلاگ
پست های قفل شده در وبلاگ
این ها معمولا پست های وبلاگی معمولی هستند که تنها مشترکین ایمیلی سایت می توانند به آن دسترسی داشته باشند. زمانی که روی این پست ها کلیک می کنید یک پاپ آپ کوچک ظاهر می شود و از شما می خواهد ایمیل تان را وارد کنید.

این روش واقعاً کار می کند. چنین پست هایی به شما کمک می کنند مشترکین ایمیلی بیشتری برای سایت جمع آوری کنید. ما از طریق همین پست ها توانستیم ۱۶۰۰ ایمیل جمع آوری کنیم.

ایمیل هایی که توسط پست های قفل شده جمع آوری شده
ایمیل هایی که توسط پست های قفل شده جمع آوری شده
9. در آدرس تان از کلمات کلیدی هم استفاده کنید
آدرس هایی که در آن ها از کلمات کلیدی استفاده شده است فقط برای سئوی داخلی اهمیت ندارند. اگرچه به شما کمک می کنند سئوی داخلی بهتری داشته باشید اما می توانند نرخ کلیک طبیعی تان را تا ۴۵ درصد هم بیشتر کنند.

اهمیت url در جذب ترافیک طبیعی
اهمیت url در جذب ترافیک طبیعی
اما باید قبل از هر چیز به موضوعی اشاره کنم. لازم نیست در آدرس هایتان دقیقاً از همان کلیدواژه هایی استفاده کنید که افراد به دنبالش هستند. وقتی متن داخل آدرس، شبیه کلیدواژه هم باشد می توانید نرخ کلیک تان را بیشتر کنید.

آمار تاثیر url در جذب ترافیک
آمار تاثیر url در جذب ترافیک
شاید بیان یک مثال موضوع را برایتان روشن تر کند. چند ماه قبل من پستی با عنوان «۱۷ روش برای بهبود رتبه سئو» منتشر کردم.

مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
کلمه کلیدی هدفم بهبود رتبه سئو بود.

عنوان مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
عنوان مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
با این حال دقیقا از همین عنوان در آدرسم استفاده نکردم و سعی کردم یک واژه نزدیک به آن استفاده کنم.

url مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
url مقاله ی 17 روش برای بهبود رتبه سئو
10. برش های بیشتری به محتوای ویدئویی تان اضافه کنید
افراد عاشق ویدئوهایی هستند که سریع تر حرکت می کنند و زمان کمتری میگیرند. زمانی که برای اولین بار شروع به ساخت ویدئو کردم با این موضوع درگیر بودم. می خواستم ویدئوهایم ظاهر طبیعی داشته باشند. پس یک سری ویدئوی کامل، تنها با یک یا دو بخش ساختم.

ویدیو

همین امر باعث می شد ویدئوهایم بسیار کند و طولانی باشند. ویدئوهای من پر از حرف های اضافی بود اما این روزها سعی می کنم در ویدئوها ۸۰ الی ۱۰۰ برش داشته باشد.

ویدیو

همین روش ساده کمکم می کند ویدئوهای سریع تری داشته باشم . در چنین شرایطی است که مخاطب در سایت می ماند.

آمار بازدیدکنندگان ویدئوهای یوتیوب
آمار بازدیدکنندگان ویدئوهای یوتیوب
دوست دارید محتوایتان بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟ سعی کنید سرتیترهای طولانی تری بنویسید.

یکی از مطالعات انجام شده توسط Buzzsumo نشان می دهد عناوین بلندتر اشتراک بیشتری در رسانه های اجتماعی به دست می آورند. زمانی که داشتم طول عناوین را برای بررسی تعداد کلمات می سنجیدم به همین نتیجه رسیدم.

آمار پست های به اشتراک گذاشته شده با سرتیترهای طولانی
آمار پست های به اشتراک گذاشته شده با سرتیترهای طولانی
بعد از بررسی متوجه شدیم عناوین بلند ۷۶ درصد اشتراک بیشتری نسبت به عناوین کوتاه ایجاد می کنند. به عنوان مثال این سرتیتر از یکی از پست هایمان ۱۵ کلمه است.

پست مرتبط با سرعت صفحات
پست مرتبط با سرعت صفحات
این موضوع کمک کرد بیش از ۲۰۰۰ اشتراک گذاری داشته باشیم.

آمار انتشار پست مرتبط با سرعت صفحات در صفحات مجازی
آمار انتشار پست مرتبط با سرعت صفحات در صفحات مجازی
12. برای کلمات کلیدی که هنوز کسی به فکرش نیفتاده، محتوایتان را بهینه سازی کنید
بیشتر ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی به کار می روند مشکل یکسانی دارند. همه آنها دقیقاً مجموعه یکسانی از کلیدواژه ها را نشان می دهند. اگر می شد راهی پیدا کرد و به کمک آن کلماتی که تا حالا هیچ کس به فکرش نیفتاده را یافت چه اتفاقی می افتاد؟ خوب من این راه را به شما نشان می دهم. بیایید با هم روش انجام اینکار را بررسی کنیم. قبل از هر چیزی وارد کیورد پلنر گوگل شوید. سپس بر روی تب Start With a Website کلیک نمایید.

پیدا کردن کلمات کلیدی از سایر وب سایت ها
پیدا کردن کلمات کلیدی از سایر وب سایت ها
آدرس صفحه اصلی رقیب تان را وارد کنید.

تعیین وب سایت رقیب برای اسکن کلمات کلیدی
تعیین وب سایت رقیب برای اسکن کلمات کلیدی
می توانید حتی آدرس یک پست وبلاگی را بنویسید.

تعیین یک پست از وبلاگ برای اسکن کلمات کلیدی
تعیین یک پست از وبلاگ برای اسکن کلمات کلیدی
این ابزار صفحه ای که داده اید را برای کلمات کلیدی اسکن می کند. ایده هایی که این ابزار بهتان می دهد بکر هستند.

کیورد پلنر گوگل
کیورد پلنر گوگل
13. از قالب پست های وبلاگی استفاده کنید
قالب ها کمکتان می کنند فرآیندهای بازاریابی محتوایی تان را به سطح بالاتری ببرید. به عنوان مثال من وقتی می خواهم یک پست جدید بنویسم صفحه خالی را باز نمی کنم. در عوض بر روی قالب های آماده ای که دارم کارم را شروع می کنم. وقتی می خواهم مطالعه موردی بنویسم از ورک بوک های پی دی افی استفاده می کنم تا بتوانم بخش های مهم را داشته باشم.

ورک بوک های پی دی اف (PDF workbooks)
ورک بوک های پی دی اف (PDF workbooks)
سپس این ها را به گوگل داکس منتقل می کنم و شروع به نوشتن می کنم. واقعیت این است که آغاز کار با قالب های آماده کمک می کند زمانبندی بهتری داشته باشیم. ما عادت داشتیم هر ماه پست جدیدی منتشر کنیم اما حالا هر دو هفته یکبار مطلب می نویسیم.

14. از عناوین احساسی غافل نشوید
بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از ۵ میلیون نتیجه گوگل دریافتیم عناوینی که احساسات خاصی را در مخاطب ایجاد می کنند کلیک بیشتری هم خواهند داشت.

نرخ کلیک های طبیعی برای عناوین احساسی
نرخ کلیک های طبیعی برای عناوین احساسی
عناوین شما بهتر است احساسی باشد. همین مطالعه نشان داد عناوینی که در آن ها از واژه های قدرتمند استفاده شده است نرخ کلیک کمتری داشتند.

نرخ کلیک های طبیعی برای عناوینی با کلمات قدرتمند
نرخ کلیک های طبیعی برای عناوینی با کلمات قدرتمند
به همین خاطر توصیه می کنم از عناوین احساسی استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که زیاده روی نکنید چون نتیجه عکس می دهد. به عنوان مثال عنوان زیر احساسی است اما نرخ کلیک آن کم می باشد.

عنوان احساسی مقاله ی سایت NERD Fitness
عنوان احساسی مقاله ی سایت NERD Fitness
15. مقاله تان را حول کلمه کلیدی مربوط به برند بهینه کنید
کلمات کلیدی مرتبط به برند دقیقا همان کلمات کلیدی ما هستند. این ها به برند و محصولات آن ربط دارند. ما هم یکی از پست هایمان را حول کلمه کلیدی مرتبط با برند بهینه کردیم.

مقاله ی راهنمای Buzzsumo در سایت backlinko
مقاله ی راهنمای Buzzsumo در سایت backlinko
شاید برایتان سوال باشد که چرا باید محتوای وبلاگی را حول کلمه کلیدی برند بهینه کنیم؟ چون زیاد رقابتی نیستند. فرض کنید کلیدواژه شما BuzzSumo است. بر اساس گفته های AHREF این واژه ۴۹ هزار جستجو در ماه دارد و CPC اش پایین است.

آمار جستجو و cpc ارائه شده توسط ahref
آمار جستجو و cpc ارائه شده توسط ahref
علاوه بر همه اعداد و ارقام شگفت انگیز بالا، دشواری رتبه بندی چنین واژه ای ۱۳ است.

میزان دشواری کلید Buzzsumo
میزان دشواری کلید Buzzsumo
عیب این کلمات کلیدی هم این است که هرگز رتبه یک گوگل را برایش به دست نمی آورید. بسته به SERP آن واژه ممکن است تنها جایگاه های پایین نصیبتان شود. به عنوان مثال سال قبل مطلبی درباره کنسول جستجوی گوگل منتشر کردیم.

۵ مورد از نتایج برتر صفحه جستجو مربوط به صفحات خود گوگل بود و نتیجه ششم را می شد به دست آورد. با اینحال این پست ماهانه ۱۱۲۰ هزار بازدیدکننده برایمان دارد.

افزایش نرخ کلیک لندینگ پیج
افزایش نرخ کلیک لندینگ پیج
16. در ویدئوهای یوتیوبی خود داستان های مرتبطی بگویید
یکی از موارد قدرتمندی که درباره یوتیوب وجود دارد این است که یک رسانه شخصی است. برخلاف پست های وبلاگی، افرادی که ویدئوهای یوتیوبی شما را تماشا می کنند پیام تان را راحت تر دریافت می کنند. همین امر باعث می شود یوتیوب یک رسانه عالی برای شروع باشد. سعی کنید یک سری مسائل شخصی را درباره خودتان بازگو کنید.به عنوان مثال من سعی می کنم ۳۰ الی ۶۰ ثانیه هر ویدئو را به یک داستان مرتبط اختصاص دهم.

ویدیو

بیشتر این داستان ها نشان می دهد من چگونه با موضوعی که قرار است در ویدئو حرف بزنم دست و پنجه نرم کرده ام. این موضوع نشان می دهد من از طریق آزمون و خطا به نتیجه رسیده ام. از طریق داستان های کوتاه مرتبط با موضوع مخاطبان می توانند بهتر با شما ارتباط برقرار کنند و تحسینتان نمایند.

17. متا دیسکرپشن های جذاب بنویسید
نه اشتباه نکنید. گوگل از تگ متادیسکرپشن برای درک محتوای شما استفاده نمی کند. اما کاربران از آن برای کلیک بر روی نتیجه استفاده می کنند.

مقایسه ی صفحات با متادیسکریپشن و بدون متادیسکریپشن
مقایسه ی صفحات با متادیسکریپشن و بدون متادیسکریپشن
متنی که در متادیسکرپشن خود می نویسید باید به صفحه تان مربوط باشد. قالب زیر خیلی کمکتان می کند.

فرمول فرمت کلی متا دیسکریپشن
فرمول فرمت کلی متا دیسکریپشن
به نمونه عملی قالب نگاه کنید:

نمونه عملی فرمت کلی متا دیسکریپشن
نمونه عملی فرمت کلی متا دیسکریپشن
نکته 1: رقبای خود را مهندسی معکوس کنید
همیشه به اصیل بودن و تفکر خلاقانه توجه داشته باشید اما گاهی از اوقات می توان از روی دست رقبا هم کپی برداشت. نیازی به پسورد گوگل آنالیتیکس رقبا برای انجام اینکار ندارید. یک سری ابزارهای عالی در این حوزه هست که نشان می دهد رقبا در حال انجام چه کاری هستند.

اگر تمرکز اصلی شما بر روی لینک بیلدینگ است سایت Detailed.com نشان تان می دهد هر سایتی بهترین لینک هایش را از کجا به دست آورده است.

سایت Detailed.com
سایت Detailed.com
اگر هم می خواهید پر اشتراک ترین محتوای سایت را ببینید بهترین گزینه BuzzSumo خواهد بود.

پر اشتراک ترین محتوای سایت در ابزار BuzzSumo
پر اشتراک ترین محتوای سایت در ابزار BuzzSumo
شاید هم دوست دارید ببینید صفحات روی سایت آن ها چقدر ترافیک برایشان به ارمغان آورده است. حالا می توانید از AHREF استفاده کنید.

پر ترافیک ترین صفحات در سایت AHREF
پر ترافیک ترین صفحات در سایت AHREF
نکته دوم: صفحات آماری ایجاد کنید
صفحات آماری بهترین روش برای کسب بک لینک بدون دردسر هستند. این نوع صفحات حول کلیدواژه موضوع+ آمار بهینه می شوند. شاید از خودتان بپرسید چه کسانی این کلیدواژه را جستجو می کنند. بله درست حدس زدید. وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران. وقتی آن ها مقاله شما را پیدا کنند بهتان لینک می دهند. به عنوان مثال ما پستی با عنوان «آمارهای بازاریابی ایمیلی »منتشر کردیم.

مقاله ی ایمیل مارکتینگ در سایت backlinko
مقاله ی ایمیل مارکتینگ در سایت backlinko
به سرعت در کلیدواژه مربوطه به رتبه های بالا رسیدیم و وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران به آن لینک دادند.

جایگاه مقاله ی ایمیل مارکتینگ سایت backlinko در گوگل
جایگاه مقاله ی ایمیل مارکتینگ سایت backlinko در گوگل
همین امر کمکمان کرد به راحتی بک لینک های خوبی به دست آوریم.

بک لینک های مقاله ی ایمیل مارکتینگ
بک لینک های مقاله ی ایمیل مارکتینگ

نظر شما چست ؟
الان وقتشه که نظر شما رو بدونیم. شما کدوم نکته از این لیست رو خیلی دوست داشتید؟ در ضمن اگر نکته ای بلدید که توی لیست ما نبود حتما توی کامنت ها برامون بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

وقوع سیلاب قم بی‌سابقه بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه وقوع سیلاب ۲۵ فروردین در ورودی قم از سمت جاده اراک بی‌سابقه بود،‌ گفت: این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشت. Source link